Dla osób, które mają kłopoty z poruszaniem się lub trudności z nawiązywaniem kontaktów z urzędnikami i pracownikami różnych instytucji pomocowych, e-niezbędnik okazuje się znakomitym rozwiązaniem. Żeby otrzymywać informacje na temat rent, zasiłków i innych świadczeń, które przysługują osobom niepełnosprawnym lub ich rodzicom, nie trzeba iść do siedziby ZUS, PFRON czy urzędu. Można wejść na stronę kampanii społecznej „STOP Barierom” prowadzonej przez Fundację Neuron Plus i skorzystać z zakładki „e-niezbędnik” (stopbarierom.pl/e-niezbędnik/).
Elektroniczny e-niezbędnik podpowie zainteresowanym, jakie rodzaje świadczeń, ulg, dodatków, dotacji czy przywilejów finansowych przysługują im ze względu na wiek i stopień orzeczonej niepełnosprawności. Gdzie mogą się o nie starać i jakie dokumenty trzeba przy tym złożyć, żeby dany wniosek został rozpatrzony. E-niezbędnik jest przydatny zwłaszcza dla tych ludzi, którzy dopiero starają się o uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności dla siebie lub dla dziecka, gdyż dowiedzą się z niego, jakie instytucje wydają takie orzeczenia i jakie im przysługują prawa z tego tytułu.
Jeśli treści zawarte pod poszczególnymi hasłami są nie do końca jasne i mamy pewne wątpliwości, warto skorzystać z chat bota. To wirtualny asystent Fundacji, który odpowie na pytania dotyczące świadczeń wypłacanych przez ZUS, ulg, dofinansowań czy też usług ze strony pomocy społecznej, jakie przysługują osobom niepełnosprawnym. Wystarczy tylko kliknąć na ikonę chat bota i wybrać temat rozmowy, a asystent poprowadzi nas przez wszystkie zagadnienia.
E-niezbędnik i chat bot znakomicie więc spełniają podstawowe zadanie, do jakiego je przygotowano: ułatwiają osobom z niepełnosprawnością, ich rodzinom i opiekunom dotarcie do potrzebnych informacji, a przez to wpływają na ich uczestnictwo w życiu społecznym, co jest zgodne z założeniami rządowego programu Dostępność+.
Więcej na: www.stopbarierom.pl
Projekt wspierają: PKO Bank Polski, Fundacja PKO Banku Polskiego.
Artykuł powstał przy współpracy z Fundacją Neuron Plus