Aż 72 proc. Polaków traktuje telemedycynę jako najbezpieczniejszą formę pomocy medycznej w czasie pandemii, jak wynika z badań ankietowych Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat. Polacy deklarują chęć korzystania ze zdalnej pomocy lekarskiej. Na co mogą liczyć w kwestii zdrowia psychicznego?
Pomoc psychologiczna online
Epidemia to trudny czas, zwłaszcza dla osób korzystających z pomocy psychologicznej lub potrzebujących wsparcia psychicznego. Ryzyko zakażenia i ograniczenia w przemieszczaniu się utrudniają bądź uniemożliwiają wizytę u psychoterapeuty czy lekarza psychiatry. PZU Zdrowie ma na to sposób: teraz, nie wychodząc z domu, można szybko umówić wizytę u psychologa online!
POTRZEBUJESZ WSPARCIA? UMÓW WIZYTĘ!
Wsparcie psychiczne i emocjonalne w trudnej sytuacji, otrzymać rzetelne informacje z zakresu psychoedukacji lub zasięgnąć porady, możesz skorzystać z konsultacji psychologicznej, oferowanej przez PZU Zdrowie:
- Wejdź na moje.pzu.pl
- Kliknij Kup wizytę lekarską
- Wybierz Szybka telekonsultacja, a następnie Psycholog – porada telemedyczna
Osoby udzielające porad w PZU Zdrowie to wykwalifikowana kadra z ukończonymi studiami psychologicznymi i dużym doświadczeniem w konsultacjach zdalnych, np. Ogólnopolskim Telefonie Zaufania czy Niebieskiej Linii. Rozmowa z psychologiem jest objęta tajemnicą lekarską, toteż wszystkie informacje na temat stanu naszego zdrowia psychicznego pozostają między rozmówcami.
Dla pracowników medycznych
Obciążenie psychiczne, jakie na nich ciąży w związku z ratowaniem życia innych, z obostrzeniami, z presją czasu i większym prawdopodobieństwem zachorowania, jest ogromne. Ta grupa zawodowa – lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni czy pracownicy laboratoriów –najbardziej narażona jest na skutki epidemii. Z tego też powodu są celem społecznej stygmatyzacji. W trosce o walczących z koronawirusem PZU Zdrowie uruchomiło specjalną bezpłatną infolinię psychologiczną dla wszystkich osób związanych ze służbą zdrowia.
22 505 11 77 – BEZPŁATNA INFOLINIA DLA PRACOWNIKÓW SŁUŻBY ZDROWIA
Lekarze, pielęgniarki, laboranci, ratownicy medyczni oraz inne osoby związane ze służbą zdrowia również mogą liczyć na pomoc psychologiczną. PZU Zdrowie w ramach akcji „PZU Zdrowie dla zdrowia” uruchomiło bezpłatną infolinię wsparcia. Pracownicy służby zdrowia mogą porozmawiać lub uzyskać poradę psychologiczną codziennie od godz. 8.00 do 20.00.
PZU Zdrowie wspiera infolinię NFZ
Osoby, które nie radzą sobie z sytuacją zagrożenia epidemicznego bądź z izolacją w związku z kwarantanną, odczuwają spadek nastroju, lęk i samotność mogą nieodpłatnie skorzystać z telefonicznej pomocy psychologicznej. PZU Zdrowie oferuje takie wsparcie w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta NFZ. Wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer: 800 190 590, a następnie poprosić o rozmowę z psychologiem, którzy dyżurują całą dobę przez siedem dni w tygodniu. Pod tym numerem można uzyskać rzetelne informacje na temat postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Do tej pory na infolinię zadzwoniło ponad pół miliona osób, a 300 tys. konsultacji dotyczyło SARS-CoV-2. Ta liczba potwierdza potrzebę uzyskania wiarygodnych informacji i wsparcia w czasie epidemii. Z tego też powodu zwiększono liczbę konsultantów ze 100 do 300 osób w szczytowych godzinach! Ponadto funkcjonowanie infolinii wspierają działy call center innych firm, a niebawem także wolontariusze Polskiej Federacji Szpitali, którzy będą przekazywać informacje związane z COVID-19. Dużymi udogodnieniami dla pacjentów są możliwość czatowania z konsultantem, obsługa w języku angielskim, jak też wideorozmowa z tłumaczem dla osób posługujących się językiem migowym.
– O naszej akcji mówimy „PZU Zdrowie dla zdrowia”. Pomoc dla personelu medycznego jest dla nas naturalna, ponieważ jesteśmy częścią polskiego systemu ochrony zdrowia. Wielogodzinne dyżury w trudnych warunkach, rozłąka z rodziną i bezpośredni kontakt z ludzkimi tragediami mogą negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne medyków. Dlatego chcemy temu przeciwdziałać – mówi p.o. prezes PZU Zdrowie Anna Janiczek.