Nie tylko nasze doświadczenie, ale również posiadane umiejętności decydują o tym, czy potencjalny pracodawca będzie skłonny zatrudnić nas do pracy. Jakie umiejętności warto wpisać do swojego CV? Na co może zwrócić uwagę pracodawca?
Zdolności niezbędne do pracy
Zanim wyślesz swoje dokumenty i zgłosisz się do procesu rekrutacji, zadbaj o dokładne zapoznanie się z ofertą pracy, na którą aplikujesz. Możesz porównać również kilka ogłoszeń, np. na Pracuj.pl, i sprawdzić najbardziej pożądane przez pracodawców zdolności. Zapoznaj się z umiejętnościami wymaganymi na danym stanowisku i zastanów się, które z nich możesz – zgodnie z prawdą – umieścić w swoim CV.
Umiejętności podstawowe
Jako podstawowe umiejętności można uznać m.in.:
-
obsługę komputera wraz z informacją o tym, jakie programy nie mają przed nami tajemnic,
-
otwartość na zmiany,
-
komunikatywność, która przyda Ci się w kontaktach z innymi pracownikami oraz klientami.
Umiejętności, którymi się wyróżnisz
Zdolności miękkie, czyli uniwersalne umiejętności pomagające odnaleźć się wśród nowych osób i warunków pracy, mogą wyróżnić Cię spośród innych kandydatów i rozbudzić zainteresowanie w potencjalnym pracodawcy. Obecnie nawet osoby bez dużego doświadczenia lub wymaganego stażu pracy znajdują zatrudnienie dzięki temu, że m.in. szybko i chętnie się uczą, potrafią efektywnie zarządzać czasem, są w stanie nawiązywać stałe relacje z partnerami biznesowymi i pozyskiwać nowych klientów.
Jak umiejętności miękkie mogą przydać się w pracy?
Zdolności miękkie są uniwersalne, przydadzą się w pracy na każdym stanowisku – niezależnie od tego, czy jesteś kasjerką/kasjerem w sklepie spożywczym, czy pełnisz funkcję starszego doradcy finansowego w dużym banku. Zapewniają one elastyczność i pozwalają na dostosowanie się do różnych warunków pracy, szybkie odnalezienie się w nowej czy nietypowej sytuacji oraz pomagają w zdobywaniu wiedzy niezbędnej do profesjonalnego wykonywania obowiązków.
Przykłady umiejętności miękkich:
-
łatwość w nawiązywaniu kontaktów,
-
zorientowanie na cel,
-
odporność na stres i umiejętność radzenia sobie z nim,
-
zarządzanie zespołem oraz współpraca z innymi ludźmi,
-
dobra organizacja czasu oraz pracy własnej,
-
elastyczność i zdolność do radzenia sobie w nowych sytuacjach,
-
umiejętność rozwiązywania konfliktów,
-
kreatywność, nieszablonowe podejście do wykonywania zadań,
-
punktualność oraz dyspozycyjność.
Co oprócz umiejętności?
W tej rubryce możesz przedstawić również w skrócie ukończone przez Ciebie kursy oraz szkolenia. Nie zapomnij o certyfikatach oraz dodatkowych uprawnieniach, które mogą przydać Ci się na stanowisku, o które się ubiegasz. Istotna jest również informacja o językach obcych, którymi się posługujesz.
Artykuł sponsorowany