Podczas minionego weekendu (10-11 września) jedna z mieszkanek powiatu żarskiego (woj. lubuskie) została oszukana metodą na „pracownika banku”. Z kobietą skontaktował się telefonicznie nieznany mężczyzna, który przedstawił się jako specjalista departamentu bezpieczeństwa jednego z banków. Oszust poinformował kobietę, że ktoś próbował wziąć kredyt w jej imieniu, po czym przekonał ją, że w celu odzyskania oszczędności musi złożyć wniosek kredytowy.
Nieświadoma oszustwa kobieta podała mężczyźnie dane, o które prosił, a następnie - w obawie przed utratą reszty oszczędności - przekazała mu swoje pieniądze za pośrednictwem kodu Blik. Dopiero, gdy połączenie z mężczyzną nagle się urwało, kobieta zorientowała się, że została oszukana.
- Niech ta historia będzie przestrogą, ponieważ każdy z nas może zostać oszukany bez względu na wiek, czy wykształcenie. Oszuści wykorzystują w tym celu różne techniki manipulacji - podkreśla kom. Aneta Berestecka z Komendy Powiatowej Policji w Żarach. - Pozostańmy czujni za każdym razem, kiedy nieznana osoba prosi o przekazanie danych logowania do bankowości internetowej, kodu Blik lub kodu autoryzacji SMS.