Już w sierpniu tego roku mieszkańcy będą mogli instalować aplikację zawierającą wszystkie informacje na temat miasta i spraw załatwianych w urzędzie.
- Tak naprawdę chcielibyśmy, żeby mieszkańcy mogli w dużej mierze korzystać z zasobów informatycznych urzędu, w którym jest dość dużo wiedzy i informacji, ale również załatwiać sprawy przy użyciu właśnie różnego rodzaju aplikacji mobilnych - w rozmowie z Radiem ESKA mówi prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki.
Oprócz danych na tematy urzędowe aplikacja będzie zawierała między innymi informacje na temat stanu dostaw wody, prądu, gazu, kanalizacji, miejsc lokalizacji AED, komunikaty o zagrożeniach czy ewakuacji. Przez aplikację każdy mieszkaniec będzie też mógł zgłosić nieprawidłowości występujące w okolicy, jak na przykład bałagan, dziury w drodze czy powalone drzewa.
Projekt będzie kosztował nieco ponad 5 milionów złotych.